Tag Archives: teluk resang

amsyar 6 month

Masa aku menaip ni, Amsyar dah nyenyak tidur dalam pelukkan Akmal. Lena. Harini Amsyar kena inject lagi sekali. Meraung kuat kali ni, teresak-esak. Tapi tak sampai seminitpun. Cuma sampai ke rumah pun tak hilang lagi sedu sedan.

Ahad lepas kami ke Mersing, tanpa hala tuju asalnya. Sampai kesana, hari masih hujan lagi. Renyai. Angin kuat dari laut buatkan payungpun terbang. Semalam ada puting beliung kat pantai Air Papan. First time aku nampak video puting beliung kat Malaysia. Seram jugak. Mungking angin2 ni serpihan cuaca semalam la tu. Jadi kami tunggu sekejap sampai cuaca baik sikit, baru bawak Amsyar main air laut.

Aku sukakan portraiture kanak-kanak. Mencabar, tapi memang seronok bila dapat expression berbeza dari mimik muka mereka. Bukan satu kerja senang nak dapatkan perhatian budak kecik ni. Jadi kena gunakan macam-macam cara nak bagi dia tengok kamera & senyum. Kalau nasib tak baik, moody & terlalu lambat maka terlepas lah saat berharga tu.

Portraiture session kalini aku gunakan masa cuaca yang sejuk. Jadi dia tak banyak meragam. Sesi pertama di Pantai Teluk Resang, Mersing. Sesi kedua, Sawah Sagil, lewat petang juga. Cuaca suram sejuk. Kalau panas, kita sendiripun tak selesa kan. Jadi pemilihan masa sangat penting. Kalau nak buat pagi, kena betul-betul awal pagi. 7.30am – 10am max. Kalau lebih lama mesti budak meragam. Melainkan kita buat indoor. Untuk waktu petang, paling sesuai pukul 5pm. Waktu petang ni tak terlalu panjang. Golden hour pula terlalu pendek untuk kanak-kanak. Tak boleh terlalu lewat kan. Pukul 7 tu memang cantik, tapi tak sesuai untuk kanak-kanak. Jadi bagi sapa-sapa yang nakkan scenery dengan matahari yang cantik, buat awal pagi.

Amsyar & Akmal (1)

Amsyar & Akmal (2)

Amsyar & Akmal (3)

Amsyar & Akmal (4)

Amsyar & Akmal (5)

Amsyar & Akmal (6)

Amsyar & Akmal (7)

Amsyar & Akmal (8)

Amsyar & Akmal (9)

Amsyar & Akmal (10)

Amsyar & Akmal (11)

Amsyar & Akmal (12)

Amsyar & Akmal (13)

Amsyar & Akmal (14)

Amsyar & Akmal (15)

Amsyar & Akmal (16)

Amsyar & Akmal (17)

Amsyar & Akmal (18)

Amsyar & Akmal (19)

Amsyar & Akmal (20)

Amsyar & Akmal (21)

Amsyar & Akmal (22)

Amsyar & Akmal (23)

Amsyar & Akmal (24)

Amsyar & Akmal (25)

Amsyar & Akmal (26)

Amsyar & Akmal (27)

Amsyar & Akmal (28)

Amsyar & Akmal (29)

Amsyar & Akmal (30)

Amsyar & Akmal (31)

Amsyar & Akmal (32)

Amsyar & Akmal (33)

zul + dayah { mersing }

30 minutes portraiture session for the birthday boy and his lovely wife. We went to Pantai Rekriasi Teluk Resang, just few more minutes from Air Papan, Mersing lah ekceli. Oh, I hope you guys recognize them from before, my favorite couple ever. Haha.

I was only occupied with 50mm 1.8 all this while. No other fancy prime or telephoto. I keep my 135mm f2 deep inside the pouch. I have bad experience with camera and the beach. Despite the cheap built material, it produced great output. I bought it for just RM290 if my memory serve me right. I love shooting with this lens. My next lens should be a prime lens as well, I hope.

Weather wasn’t so great. It was raining drizzly when we arrived. I heard there was a tornado last Friday near this beach. Glad it was OK by the time we were there. We spent exactly 30minutes for this session. I wish I could use more sun light, believe me, I love available light so much. Unfortunately, my weather forecast lied.

Zul brings us to best satey in town, Satay Teluk Iskandar. Yesterday we also having, but this one a LOT better. Trust me. Who ever passing by Mersing by any chances should try Satay Teluk Iskandar.

zulfadli ateman & hidayah (28)

zulfadli ateman & hidayah (27)

zulfadli ateman & hidayah (26)

zulfadli ateman & hidayah (25)

zulfadli ateman & hidayah (24)

zulfadli ateman & hidayah (23)

zulfadli ateman & hidayah (22)

zulfadli ateman & hidayah (21)

zulfadli ateman & hidayah (20)

zulfadli ateman & hidayah (19)

zulfadli ateman & hidayah (18)

zulfadli ateman & hidayah (17)

zulfadli ateman & hidayah (16)

zulfadli ateman & hidayah (15)

zulfadli ateman & hidayah (14)

zulfadli ateman & hidayah (13)

zulfadli ateman & hidayah (12)

zulfadli ateman & hidayah (11)

zulfadli ateman & hidayah (10)

zulfadli ateman & hidayah (9)

zulfadli ateman & hidayah (8)

zulfadli ateman & hidayah (7)

zulfadli ateman & hidayah (6)

zulfadli ateman & hidayah (5)

zulfadli ateman & hidayah (4)

zulfadli ateman & hidayah (3)

zulfadli ateman & hidayah (1)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...