Tag Archives: uthm

Azizi + Nini – Ayer Hitam Wedding Photography

If you ever come across a cute couple in my blog, you need to look at this one closer. The most adorable couple award I give to them. Azizi & Nini are meant to be together. They are amazingly cute together. So cute that I could not narrow down their wedding photos and will have to post the entire ceremony and drag them to 2 portraiture session. They brought their traditional Malay outfit, Songket, which they customed ordered in Bandung a month before their big day. I love how it fit them very well! And I just love love love this last photo. They remind me of two lovebirds. Weather was great that day that kept me shooting all day long.

Anyway, awesome decoration for Pelamin & Photo booth made by Dedau Bridal. Make up done nicely by Ratu Bridal House.

Please enjoy this lovely song Penghibur Jalanan – Cover Elizabeth Tan


architectural elements

Architectural photography can be largely measured to encompass visions of the exteriors and interiors of local, commercial, religious, institutional, and engineering structures, as well as records of the growth of towns and cities. I often use architectural as foreground & background of portraits and wedding photos.

In our little town, we have very limited building and structure with amazing design. If you ever browse my photo since 2007, I love to use old building as background since that’s the only structure that I ever have in my place.

Until UTHM was redeveloped… Now you might see numbers of futuristic architecture in my photo collection since last year. So other than neutral landscape green scenery, I have few other choices of photography elements. Leading lines, structure & repeating patterns.

Hope you enjoy the photos.

adila & faiz { parit raja – batu pahat }

Sejak aku jumpa tempat-tempat menarik dalam Kampus UTHM, Parit Raja ni, ada lebih 5 kali bawa pengantin ke sana rasanya. Banyak bangunan baru yang futuristik dalam kampus UTHM Parit Raja ni & bangunan asal zaman politeknik dulu pun masih ada. Aku sebenarnya hampir tepu bila pengantin ajak ke sana. Setiap kali ke sana, aku cuba sedaya upaya untuk ubah tempat, cari kelainan dari segi background mahupun pose. Tapi bukan satu kerja yang mudah kalau dah datang ke tempat yang sama banyak kali.

So kalau ada yang terperasan gambar repeatable tu mintak maaf la banyak2. Cuaca hujan sepanjang minggu ni. Sebenarnya Sawah Sagil tengah sangat cantik sekarang. Tapi memandangkan setiap hari wedding aku dekat2 sini je, mesti hujan turun. Jadi tak dapatlah nak ke sawah. Trisno je sempat ke sawah bawak pengantin. Aku ada lagi 1 pengantin minggu ni, tapi kat JB. Mana mungkin nak outdoor sampai sini. Makanya kena buat kelainan kat bandar pulak lah lepas ni. Johor Bahru pun rasanya tak banyak jugak tempat menarik untuk photoshoot. Sapa2 photographer Johor Bahru tu bagila cadangan untuk photoshoot Sabtu ni ya.

Adila & Faiz (69)

Adila & Faiz (68)

Adila & Faiz (67)

Adila & Faiz (66)

Adila & Faiz (65)

Adila & Faiz (64)

Adila & Faiz (63)

Adila & Faiz (62)

Adila & Faiz (61)

Adila & Faiz (60)

Adila & Faiz (59)

Adila & Faiz (58)

Adila & Faiz (57)

Adila & Faiz (56)

Adila & Faiz (55)

Adila & Faiz (54)

Adila & Faiz (53)

Adila & Faiz (52)

Adila & Faiz (51)

Adila & Faiz (50)

Adila & Faiz (49)

Adila & Faiz (48)

Adila & Faiz (47)

Adila & Faiz (46)

Adila & Faiz (45)

Adila & Faiz (44)

Adila & Faiz (43)

Adila & Faiz (42)

Adila & Faiz (41)

Adila & Faiz (40)

Adila & Faiz (39)

Adila & Faiz (38)

Adila & Faiz (37)

Adila & Faiz (36)

Adila & Faiz (35)

Adila & Faiz (34)

Adila & Faiz (33)

Adila & Faiz (32)

Adila & Faiz (31)

Adila & Faiz (30)

Adila & Faiz (29)

Adila & Faiz (28)

Adila & Faiz (27)

Adila & Faiz (26)

Adila & Faiz (25)

Adila & Faiz (24)

Adila & Faiz (23)

Adila & Faiz (22)

Adila & Faiz (21)

Adila & Faiz (20)

Adila & Faiz (19)

Adila & Faiz (18)

Adila & Faiz (17)

Adila & Faiz (16)

Adila & Faiz (15)

Adila & Faiz (14)

Adila & Faiz (13)

Adila & Faiz (12)

Adila & Faiz (11)

Adila & Faiz (10)

Adila & Faiz (9)

Adila & Faiz (8)

Adila & Faiz (7)

Adila & Faiz (6)

Adila & Faiz (5)

Adila & Faiz (4)

Adila & Faiz (3)

Adila & Faiz (2)

Adila & Faiz (1)

yo & eno { batu pahat }

Kalau yang rapat dengan aku, korang mesti tau aku dengan Azam ni geng dari zaman sekolah lagi. Dia senior 2 tahun atas aku. Tapi kitorang rapat pasal main skateboard. Dari tahun 1998 lagi. Sampai habis sekolah pon kitorang masih lagi geng. Aku sambung belajar tahun 2002, Azam pulak dah kerja. Tahun 2005 aku dah balik kampung. Azam pun dah kerja kat kampung balik. Mula dari situ la dia ajak main kamera. 2007 kalau tak silap dia beli D40x.  Ijam, abang Azam pelopor, dulu skateboard pon dia jugak yang mulakan kat Ayer Hitam ni.

Sekarang, Azam dah jadi laki orang pon. Tak lama lagi dia pindah Dungun. Fuh…. Takda kaki la aku lepasni. Tapi aku yakin satu hari nanti mesti dia migrate sini balik. Hehe


















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...